Friday, June 20, 2014

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN VITAMIN - C SHAKLEE 500MG

KEBAIKAN VITA-C SHAKLEE 500MG


Wahhhhhh!! Dah bersawang-sawang rupe-rupenye BLOG saye.. Lamenye dah x update blog.. Nak kata
busy xla busy mana... Mungkin masa xmengizinkan.. Oh.. Tak Lama lagi kita akan berpuasa... Preparation utk puasa mcm mana?? Azam taun ni mcm biase la... Nk puasa penuh.. Hahahahhaha..

Oklah, staright to the point ok.. Nak share tentang kebaikan VITAMIN-C SHAKLEE.. Mungkin ada segelintir rasa semua Vita-C tu sama... Sebenarnya tak.. Setiap product ada kelebihan dan kebaikkan masing-masing.. So, untuk Kelebihan dan Kebaikkan Vita-C Shaklee ni ada byk sgt-sgt...

Ha... Ni rupa Vita-C SHAKLEE yg selalu di sebut-sebut...

Kandungan 1biji Vita-C SHAKLEE ni bersamaan 7 BIJI BUAH OREN.. Kalau korg sehari boleh mkn 14 biji buah oren HEBATTTT!.. Aku boleh.. Cume amek 2 Biji Vita-C dari SHAKLEE je dah seperti mkn 14 biji buat oren..

Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C Shaklee di dalam 2 tablet (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 JAM!! Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid. Apa yg dikata kan BIOFLAVONOID tu?? ok tips mudah nk pilih vitamin c pastikan mempunyai kandungan BIOFLAVONOID.. kenapa??

Bioflavonoids terhasil daripada bahagian bewarna sayur-sayuran / buah-buahan , bunga herba atau bijiran. Penyelidikan telah mendapati fungsi bioflavonoids bertindak sebagai

* Anti-Radang
* Anti-Alergic
* Anti-Virus
* Anti-Kanser

Bioflavonoids Bertindak Bersama Vitamin - C untuk

* Melindungi dan mengekalkan kandungan struktur salur kapilari darah
* Mempunyai kesan anti bakteria
* Menggalakkan peredaran darah
* Merangsang Pengeluaran hempedu
* Mengekalkan tahap kolestrol darah yang lebih rendah
* Merawat dan mencegah katarak (perubahan lensa mata)
* Bertindak sebagai antihistamin
* Mempunyai ciri-ciri anti radang

Itu antara sedikit sebanyak tentang kebaikan Bioflavonoids dlm vitamin C.. so lepasni kalau nk beli vitamin c, pastikan mempunyai kandungan bioflavonoids ye.. Vita-C Shaklee mmg ada.. so xpayah susah nk cari lain..

Ok antara kebaikan lain Vita-C Shaklee ialah :
1. Membentuk kolegen - Merangsang pembentukan kolegen. Kolegen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu mengurangkan kedut dan mengahalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan pendarahan gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam, kulit kasar dan bersisik.

3. Peningkatan Sistem Imune - Membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Mengukuhkan sistem imun badan, mempertingkatkan alergic hidung, kulit dan asthma. Selain itu mengurangkan waktu seleseme.

4. Memerangi Kanser - Ia adalah satu-satunya anti-oksida yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells utk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dgn berkesan. Ia juga menghapuskan radikal bebas dari menyerang sel-sel bdn kita.

5. Mencantikan Kulit - Ambil vitamin c setiap hari untuk kuliy yg lebih cerah dan sihat. Melambatkan proses penuaan, dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmentasi adalah penyebab utama jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental atau tekanan.

7. Untuk Kurus - Para doktor mendapati, dengan memakan makanan yang mengandungi Vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkanya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.

ok...inila antara kebaikan2 yang ada pada VITAMIN C SHAKLEE yang boleh saye kongsikan..
kredit kepada mr.google sbb byk info yg die dah bg...

Hidup Sihat dan Ceria Bersama SHAKLEE =)

No comments:

Post a Comment